Bratislavské hlavné nebezpečenstvo alebo stanica?

Autor: Patrícia Štibravá | 13.4.2016 o 15:40 | Karma článku: 6,40 | Prečítané:  1789x

Áno, stále som v 21. storočí. Skoro každý týždeň prejdem cez miesto, ktoré by malo byť pýchou hlavného mesta. Okrem nechute ma v tomto okolí sprevádzajú búriace sa zápachy, ktoré mi spôsobujú dočasné omdlievanie.

"Užite si Bratislavu" alebo pre každého cudzinca či nadšeného cestovateľa ho aj v preklade víta nápis "Have an amazing time in Bratislava" - skvelý námet na horor.  V tomto duchu sa nesú aj ďalšie "výroky", ktoré majú myslím viacero významov. "Enjoy pure nature" - Vychutnajte si čistú prírodu či "Relax in beautiful spas". Priamo pod týmto nápisom, ktorý pozýva a láka odpočinúť si do našich nádherných kúpeľov, steká na zem voda z ktovieakej ríny a kľukatí sa až k betónovému múriku, kde posedávajú cestujúci, čakajúci a popri nich aj bezdomovci. Je teda myľné či to, čo steká je voda alebo ich telesné tekutiny.

Prvý kontakt s mestom hned' po tom, ako vystúpim z vlaku je nevkus a špina.  Takých článkov, aké úžasné plány majú so stanicou do budúcnosti, bolo už toľko, že už aj povesti o Jánošikovi sú uveriteľnejšie.  Celá realizácia hlavnej stanice prebehla v roku 1848 a posledná prestavba sa uskutočnila v roku 1988. Niečo tu smrdí, ale tentokrát to bezdomovci nie sú.         

Nachádzam sa v hlavnom meste republiky pri ošťanej budove polepenej hokejovými fóliami z roku 2011, vymaľovanej horlivcami, ktorí sa ju všetkými silami pokúsili vyzdobiť. A predsa stále netrpezlivo vyčkáva na aktivitu investora. Tá sa ustavične odkladá, ked'že je na všetko stále dostatok času. Do konca roka 2016 by mal investor Transprojekt podľa zmluvy odovzdať novú električkovú trať, vybudované cesty a všetky dohodnuté objekty musiať byť skolaudované a bez chýb. V projekte Predstaničného námestia plánuje postaviť nákupné centrum a terajšiu prístavbu staničnej haly by mal zbúrať. 

Na jeseň 2014 sa malo začať s prácami, no jediné čo sa udialo bol veľkolepý návrat električky aj to krátko pred komunálnymi voľbami. Treba podotknúť, že bol takisto len dočasný.Firma doposiaľ projekt reálne nespustila a zdá sa, že tak ani neplánuje urobiť. Pochopilo to zrejme už aj vedenie Bratislavy. V rámci projektu Hlavnej stanice vyzvali investora na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu. Keď bude preukázateľne jasné, že prestavbu do konca roka 2016 nestihne, v takom prípade by mohli vymáhať aj pokutu 365-tisíc eur.

Keďže investor projektu neurobil ani hlavné úpravy prostredia okolo Hlavnej stanice, magistrát vyčlenil z rozpočtu mimoriadne prostriedky na vlastné úpravy. V rámci mestského projektu revitalizácie predstaničného námestia sa osadili  nové obrubníky, vymenili sa asfaltové povrchy na cestách, chodníkoch a nástupištiach, pribudli bezbariérové úpravy nájazdov na chodníky. Námestie bolo doplnené odpadkovými košmi, novým mobiliárom, kvetináčmi a lavičkami. Ku krajšiemu výrazu námestia prispela aj výsadba zelene, presvetlenie stromoradia, ale aj odstránenie nelegálnych reklamných plôch a vyčistenie povrchov od grafitov. Bratislava sa dohodla aj s dopravcami a optimalizovala tiež organizáciu dopravy. Stredové parkovisko bolo zúžené, čím vznikol nový pruh pre odstavené vozidlá MHD. Po dokončení prác primátor vyhlásil, že Bratislavčania sa už za svoju stanicu hanbiť nemusia. Tak sa už toľko nehanbite/me.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?